KRAV PÅ NY MUSKÖ-EXPEDITION

Efter förra årets minst sagt misslyckade försök att nå tidigare outforskade delar av Musközonen ställs nu krav på ännu ett försök.

- Jag kan inte tänka mig att ge upp hur som helst. Lite fiasko har aldrig skadat någon, och i synnerhet inte mig, säger exploratorn Jard Täcksas till Gazetten.

Täcksas mannamod delas inte av alla medlemmar i det förra expeditionsförsöket.

- Jag vägrar, meddelar Kartritar-Krutta, rädd för att åsamkas om möljigt ännu större skada än senast, då han av misstag utlöste en mindre nunukluär bomb.

Huruvida Krutta - vars lemmar blivit decimerade med tre - överhuvud taget skulle vara aktuell för en ny expedition är i skrivande stund oklart. Klart är dock att Täcksas inte låter sig nedslås.

- Så länge det finns hopp finns det fornfynd! konstaterar han avslutningsvis.

Pharmacia Efrahimsdotter
Murvel

Kommentarer
Postat av: mo

haha, utmärkt! Copy-paste i polisgazetts editorn som finns på nätet

2008-05-12 @ 05:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0