TÅRAR OCH TRAGIK INTAR MOMENTUM
Ett nytt kultur-fenomen har intagit Hindenburgs finsalonger. Som första och, kära läsare, enda publikation, har Polisgazetten fått se smakprov på denna spektakulära underhållning.
- Något liknande har aldrig skådats på denna sida Österhavet, kommenterar Eirikur Halibut, upptäcktsresande i kultur och upplevelser. Den massive myskox-herren tar upp tre fjärdedelar av första bänk på Maximovs Momentum, för andra kvällen i rad.
På scenen sitter Greger Vitsig, nersjunken i en vacker sittpjäs signerad Mommo Radkamp, och med ryggen mot publiken. Halvmeterlånga morrhår vibrerar i luften medan han reciterar, med allvarstyngd stämma. Aldrig, kära läsare, har denna reporters hjärta och själ berörts på ett sådant sätt som ikväll. Herr Halibuts ox-ögon glänser av tårar.
Fenomenet kallas sitt-ner-tragik, och är något som herr Vitsig och Momentums ägare, den ökände mutant-kosacken och sedermera entreprenören Luguber Maximov, återuppväckt från forntidens glansdagar. Det är denna reporters fullständiga övertygelse att denna konstform, denna sitt-ner-tragik, måste ha varit den absoluta toppen av forntidens underhållning. Sällan har sådan högkultur framförts i huvudstaden. Upplev det medan tid finnes!
- Något liknande har aldrig skådats på denna sida Österhavet, kommenterar Eirikur Halibut, upptäcktsresande i kultur och upplevelser. Den massive myskox-herren tar upp tre fjärdedelar av första bänk på Maximovs Momentum, för andra kvällen i rad.
På scenen sitter Greger Vitsig, nersjunken i en vacker sittpjäs signerad Mommo Radkamp, och med ryggen mot publiken. Halvmeterlånga morrhår vibrerar i luften medan han reciterar, med allvarstyngd stämma. Aldrig, kära läsare, har denna reporters hjärta och själ berörts på ett sådant sätt som ikväll. Herr Halibuts ox-ögon glänser av tårar.
Fenomenet kallas sitt-ner-tragik, och är något som herr Vitsig och Momentums ägare, den ökände mutant-kosacken och sedermera entreprenören Luguber Maximov, återuppväckt från forntidens glansdagar. Det är denna reporters fullständiga övertygelse att denna konstform, denna sitt-ner-tragik, måste ha varit den absoluta toppen av forntidens underhållning. Sällan har sådan högkultur framförts i huvudstaden. Upplev det medan tid finnes!
Vilgot Ytberg
Reporter
Reporter
Kommentarer
Trackback